30 jaar garantie? Bij Tryba, ja

Kun je jezelf in een paar regels voorstellen?
Mijn naam is Marlies Eyckmans en sinds de zomer 2022 heb ik de dagdagelijkse leiding over DuraWindow. DuraWindow is onderdeel van de investeringsgroep Vlinvesta. Onder de naam van DuraWindow treden we op als franchisenemer voor Tryba in de regio van Vlaams-Brabant. Op dit moment hebben we onze eerste toonzaal geopend in Westmeerbeek. In de komende tijd plannen we de opening van een toonzaal in Leuven, Tienen en Zaventem.
Zelf ben ik al 16 jaar professioneel actief binnen een commerciële functie waarbij ik steeds duidelijke communicatie en klantgerichtheid voorop stel. Ik werk al bijna 10 jaar voor de investeringsgroep Vlinvesta. Tot de start van DuraWindow werkte ik voor de vastgoedtak binnen het bedrijf, waar ik Marketing en Sales Manager was voor het bedrijfsvastgoed.
Niet alleen mijn universitair diploma en jaren ervaring in de commerciële sector hebben mij gevormd tot de persoon die ik nu ben, maar zeker ook mijn rol als mama van 2 dochters, mijn actief karakter, mijn passie voor joggen en bovenal mijn positieve kijk op het leven. Ik kijk naar de kracht en positieve kanten in de dingen en in personen. Hierbij vertrouw ik heel erg op mijn intuïtie.
Vandaar ook mijn slogan: “Aarzel niet om nieuwe ramen te openen in het leven!”
Waarom wilde je ondernemen, je bedrijf creëren? En uiteindelijk, waarom in de vorm van de franchise?
Ik kreeg de kans om de dagdagelijkse leiding op mij te nemen van Tryba voor de regio van Vlaams-Brabant. Dit was voor mij een heel mooie kans om de commerciële ervaring die ik heb opgebouwd door te geven aan de verkopers en hen samen met de klanten in de juiste setting te kunnen ontvangen en opvolgen.
Vlinvesta is de overkoepelende holding boven een heel aantal bouwgerelateerde bedrijven, waaronder een projectontwikkelaar en een bouwbedrijf. Vanuit de ervaring met het bouwen van appartementen en bedrijfsvastgoed is duidelijk geworden dat kwaliteit in buitenschrijnwerk voorop staat. Dus werd de zoektocht gestart naar een betrouwbare leverancier.
Toen kwam Tryba op ons pad. Na een gesprek met de verantwoordelijken in Frankrijk en een bezoek aan de fabriek waren we overtuigd van de kwaliteit en hebben we de sprong gewaagt. Een franchise leek ons ideaal omdat we op deze manier zelf niet het “warm water” opnieuw moeten uitvinden, maar kunnen meestappen in een groter verhaal.
Bovendien is Tryba een heel familiale onderneming van origine en ditzelfde karakter trekt Vlinvesta door in al zijn dochterondernemingen. Dus ook op ondernemersvlak voelde dit aan als een goed match.
Tryba sprak ons aan omwille van de kwaliteit en de garantie die ze geven tegenover andere spelers in de markt. Tryba ontwikkelt en produceert alle profielen zelf en is heel nauw betrokken op wat er op de consumentenmarkt speelt. Dit laat hen toe om hier op in te kunnen spelen.
In tegenstelling tot andere produceren ze geen ramen van gestandaardiseerde profielen van mindere kwaliteit. Tryba heeft de durf om zich, als nieuwe speler op de Belgische markt, te profileren. Tryba is echter al 40 jaar actief in de sector en is de grootste speler op de Franse markt.
Wat waren je uitdagingen en hoe ga je daarmee om?
Tryba is op dit moment nog een onbekende speler op de Belgische markt, waardoor we wel de terughoudendheid voelen van de klanten. Klanten kennen het merk niet, waardoor er ook niet direct een vertrouwen is in de producten.
Eens de klanten een bezoek hebben gebracht aan de toonzaal en onze producten hebben gekeken, zien ze direct waar Tryba voor staat en welke garanties en kwaliteit we bieden. We nodigen klanten standaard uit in de toonzaal om hun offerte te bespreken. Zo kunnen we face-to-face met de klanten communiceren en elk aspect van de offerte en producten toelichten. We stellen dit persoonlijk contact voorop. We willen dat de klant onze gezichten kent!
Het opmaken van een offerte en louter per email doorsturen zonder verdere uitleg en feedback is niet de manier dat wij ten opzichte van de klant willen werken.
Wat vind je het leukst aan Tryba als franchisenemer?
Als franchisenemer van Tryba is het leuk dat we op een persoonlijke manier en met kwalitatieve producten kunnen tegemoet komen aan de vragen en wensen van de klanten. Er is een algemene ondersteuning vanuit Frankrijk met een snelle en korte communicatielijn. Vragen worden snel beantwoord en er wordt een maandelijkse meeting georganiseerd voor ondersteuning.